Pagi tadi aku isi petrol di tempat biasa.
"Isi RM30.00."
Aku serah not RM50.00, dia pulangkan baki RM20.00.
Semasa aku mula pusing badan nak ke kereta semula, nampak cashier swipe sekeping daripada segusus kad.
"Itu kad apa?"
Perempuan itu, secepat kilat tunjukkan borang keahlian dari arah sisi meja cashier ke arah aku.
"Ada orang. Melayu juga."
Aku kata, "dia tak bayar, dapat point."
Aku tak mau elaborate lebih-lebih watak dalam cerita ini.
Takut orang kata rasis?
Takut nanti ada hakim kata tak menjaga kepentingan minoriti?
SEJARAH JMF
-
"JMF BERBARIS DI PUTRAJAYA, KENAPA JOHOR BOLEH ADA ASKAR SENDIRI?"
"Pasal apa dalam sebuah negara, ada negeri yang boleh simpan askar
sendiri?...
6 hours ago
No comments:
Post a Comment