Sunday, October 3, 2010

Itu kad apa?

Pagi tadi aku isi petrol di tempat biasa.

"Isi RM30.00."

Aku serah not RM50.00, dia pulangkan baki RM20.00.

Semasa aku mula pusing badan nak ke kereta semula, nampak cashier swipe sekeping daripada segusus kad.

"Itu kad apa?"

Perempuan itu, secepat kilat tunjukkan borang keahlian dari arah sisi meja cashier ke arah aku.

"Ada orang. Melayu juga."

Aku kata, "dia tak bayar, dapat point."

Aku tak mau elaborate lebih-lebih watak dalam cerita ini.

Takut orang kata rasis?

Takut nanti ada hakim kata tak menjaga kepentingan minoriti?

No comments:

NOTIS: SAYA HANYA bertanggungjawab ke atas posting sendiri dan tidak akan bertanggungjawab ke atas reaksi/kerugian yang timbul akibat menggunakan apa-apa posting saya di sini.

Info Sana-Sini: Baca, Fikir & Ambillah Kebaikannya